– materiały oznaczone (*) znajdą się także w zestawie umieszczonych na stronie www materiałów przeznaczonych dla uczestników posiedzenia Zgromadzenia Plenarnego KRASP
– zestaw materiałów będzie aktualizowany i uzupełniany; informacja w nawiasach po nazwie dokumentu jest datą zamieszczenia dokumentu na stronie www lub datą jego ostatniej aktualizacji
1. Otwarcie obrad; przyjęcie porządku obrad
– projekt porządku obrad (13.10)
2. Informacje Przewodniczącego KRASP
– informacje Sekretariatu (13.10)
3. Przyjęcie projektu porządku obrad Zgromadzenia Plenarnego
– * projekt porządku obrad Zgromadzenia Plenarnego (13.10)
4. Omówienie dokumentów planowanych do przedstawienia Zgromadzeniu
a) informacja o stanie zaawansowania prac nad „Programem rozwoju szkolnictwa wyższego do roku 2020” realizowanym przez FRP na zlecenie KRASP
– * informacja (15.10)
b) porozumienie KPK-KRASP w sprawie wspólnych działań na rzecz Programu Horyzont 2020
– * projekt porozumienia (13.10)
c) stanowisko w sprawie dokumentu Komisji Europejskiej „Science 2.0”
– * dokument Komisji Europejskiej (13.10)
– * opinia Komisji ds. Nauki (13.10)
– * kwestionariusz wypełniony przez EUA (13.10)
d) stanowisko w sprawie opracowanego w MNiSW planu wdrożenia otwartego dostępu do treści naukowych w Polsce
– * plan wdrożenia otwartego dostępu do treści naukowych w Polsce – dokument MNiSW (13.10)
– * opinia Komisji ds. Nauki (13.10)
– * raport z realizacji projektu OpenUJ (13.10)
– pismo ws. powołania Zespołu Doradczego MNiSW (13.10)
e) opinia w sprawie projektu nowelizacji ustawy o zasadach finansowania nauki
– * projekt nowelizacji ustawy o zasadach finansowania nauki (13.10)
5. Zaproponowanie kandydatur do komisji roboczych
6. Stosowanie przepisów znowelizowanej ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym dotyczących praw własności intelektualnej i komercjalizacji dóbr przysługujących uczelni
– opinia Rady Rzeczników Patentowych (13.10)
7. Zaproponowanie kandydatów na członków Komisji ds. etyki w nauce w kadencji 2015-2018
– ogłoszenie Prezesa PAN (13.10)
– skład Komisji w kadencji 2011-2014 (13.10)
8. Współpraca z konferencjami rektorów Niemiec i Francji
a) współpraca w ramach Uniwersytetu Francusko-Niemieckiego uzupełnionego o udział Polski
– * zaproszenie do współpracy w ramach Uniwersytetu Francusko-Niemieckiego (13.10)
b) wspólna deklaracja w sprawie nazw zakresów działania komisarzy UE
– * deklaracja CPU-HRK-KRASP w sprawie nazw zakresów działania komisarzy UE (13.10)
– proponowany skład Komisji
c) wspólna deklaracja w sprawie studiów doktoranckich
– * projekt deklaracji CPU-HRK-KRASP w sprawie studiów doktoranckich (13.10)
– * Salzburg II Recommendations (13.10)
9. Współpraca z Ukrainą
a) inicjatywa współpracy uczelni i organizacji wspierających naukę Polski, Niemiec i Ukrainy
– pismo rektora Uniwersytetu w Wurzburgu do prof. Żylicza (13.10)
b) informacja o stanie prac w projekcie realizowanym przez FRP
– * informacja (15.10)
10. Współpraca z innymi krajami
a) Brazylia i inne kraje Ameryki Łacińskiej
– EU-CELAC Statement (13.10)
b) Turcja
c) Portugalia
– zaproszenie na 2nd CCISP/KRPUT International Forum (13.10)
d) inne
– oferta pozyskiwania chińskich studentów – mail (13.10)
– project promocji polskiego szkolnictwa w Chinach (13.10)
11. Study in Poland – wyniki ankiety
12. Priorytety w ramach Procesu Bolońskiego
– Bologna Process – EUA priorities/BFUG update (13.10)
13. Organizacja dorocznej konferencji EUA w 2016 r.
– Call for applications to host 2016 Annual Conference – mail (13.10)
14. Informacja o Kongresie organizowanym przez Pracodawców RP „Nauka dla biznesu, biznes dla Nauki”
– * mail Przewodniczącego KRASP (13.10)
– * mail Przewodniczącego KRASP – zał. 1: program (13.10)
– * mail Przewodniczącego KRASP – zał. 2: zaproszenie Pracodawców RP (13.10)
– * mail Przewodniczącego KRASP – zał. 3: oferta wystawiennicza (13.10)
– projekt porozumienia w sprawie współorganizacji Kongresu (13.10)
15. Kalendarz KRASP
– kalendarz KRASP(13.10)
16. Sprawy wniesione